Знаете ли в азбуката на кой език има седем двойни съгласни? А кой език има 8 гласни и 21 съгласни и нито една дума не започва с една от буквите в тази азбука? Или коя европейска държава има две различни официални азбуки и език, на който се говори в части на три други страни? Отговорите на тези и много други въпроси можете да получите от учениците от 8 Д  клас, защото през отминаващата учебна година те работиха по eTwinning проект “Can you speak my language?” под ръководството на г-жа Мая Кюлевчиева, преподавател по английски език и eTwinning посланик.

Вдъхновен от международния празник, отбелязван на 26 септември – Европейския ден на  езиците, за който учениците създадоха свои поздравителни картички,  проектът имаше за основна цел да се изследва и сравни писмеността на 5 страни – България, Полша, Турция, Испания, Гърция. В резултат на сравнението учениците направиха извод, че всеки от 5те партньори ползват различни азбуки, без да има дори две повтарящи се, въпреки че три от тях са съседи – България, Гърция, Турция.  Испанските ни партньори представиха и втора азбука – каталунска, използвана в областта, в която се намира училището им, и която се различава в някаква степен от официалната испанска. 

В специална страница на проекта учениците споделиха своето виждане за значимостта на родния език и представиха мнения защо един общ език за общуване би бил недостатъчен.

Учениците изготвиха съвместен документ, в който включиха най-употребителни думи и изрази, необходими за елементарна комуникация. На базата на този документ, който по-късно бе трансформиран в електронна книга, учениците съставиха и представиха диалози на различните партньорски езици.

Чрез допитване с помощта на различни Web 2.0 инструменти, участниците от всяка страна избраха любим стих, който представиха на партньорите си. Работиха и по превода им на английски език. По този начин всички обогатиха литературните си знания и се докоснаха до образци на чуждестранната култура. Всеки желаещ представи своя прочит  на чуждото стихотворение. Накрая бе съставен сборник с произведенията и рецитация на подбраните стихотворения, всеки стих от които се изпълнява от ученик от различна националност.

Проектът беше интересен и обогатяващ, въпреки предизвикателствата на дистанционното обучение във всяка от партньорските страни. Това единствено повиши креативността на учениците в търсене на решения за постигане на целите на една или друга задача. Това беше отразено и в обратната връзка, която ученици и учители споделиха.

Очакваме и комисията към Звеното за координация на дейност eTwinning да оцени по достойнство качествата на проекта за поредния Знак за Качество. 

И ако продължава да ви мъчи любопитството, ето отговорите на въпросите от началото: Полският има седем двойни съгласни; турският език има 8 гласни и 21 съгласни и нито една дума не започва с буквата Ğ.  А каталунският език се говори освен в Испания, още в Андора, Италия и Франция. Тези и още любопитни факти може да откриете в споделените материали.

Може да харесате още

Медицински университет – Пловдив отвори врати за учениците от Езикова гимназия „Иван Вазов“
Училищна кампания „Ден на четенето“ в Езикова гимназия „Иван Вазов“
Ученици от Езикова гимназия “Иван Вазов” – град Пловдив, се включиха активно в екологичната инициатива “Мисия Лаута 5”