Поради преминаването от старата eTwinning платформа в новата ESEP, обединяваща всички образователни сектори в едно, обявяването на най-добрите проекти, покрили критериите за качество, определени от Централното звено на eTwinning в Брюксел, трябваше да изчакаме цяла учебна година за да получим думите на подкрепа и поощрение, които вдъхновяват учениците за работа по нови проекти:
Поздравления! Вашето училище е удостоено с европейския знак за качество за работата си по проекта eTwinning “Климатична грамотност” / „Справедливо ново бъдеще #eTwEC“. Това означава, че вашата работа, работата на вашите ученици и сътрудничеството с вашите партньори са отговорили на критериите на рамката на знака за качество и са получили висока оценка.
В резултат на това ще получите сертификат, който можете да разпространите във вашия(те) уебсайт(и) и да поставите на видно място във вашето училище. Освен това вашият проект ще бъде представен в специална област на Европейската платформа за училищно образование.
Още веднъж ви поздравяваме и се надяваме, че ще продължите да организирате висококачествени проекти с други учители, участващи в eTwinning.
С най-добри пожелания,
Екипът на eTwinning
Учениците от 9 Д и 10 Д са щастливи да чуят тези думи, защото Знаците за качество на проектите се дължат на тяхното трудолюбие, фантазия и ентусиазъм през миналата учебна година.
Забавянето, обаче, не попречи и през тази година работата по eTwinning проектите да продължи.
Учениците от 8 Д клас проследиха разнообразието на населението в Европа, базирайки се на миграционните процеси в проекта “Celebrating diversity in Europe”. Интервюта с техни близки и приятели залегнаха в основата на разкази, които те създадоха на английски език. Проследени бяха причините за миграцията на хората в страните, между различни държави или даже континенти. Българските истории, заедно с тези на партньорите от Испания и Полша, бяха илюстрирани и издадени в електронна книга от 92 страници. За илюстрациите българските ученици използваха инструменти като Canva, Makebeliefcomix, Pixton, както и рисунки, изработени с молив, акварел и др. Електронната книга може да бъде разгледана ТУК. Проектът допринесе и до по-дълбокото проучване на семейните истории на учениците и те с голямо любопитство се включиха в изработването на родословни дървета отново с помощта на електронни инструменти.
Проектът “PressPl@y.Gamers4English” на 9 Д се оказа не само забавен, но и много полезен за учениците. Предизвикателство е да проверяваш знанията си по езика, който изучаваш, чрез игри. Но още по-голямо предизвикателство е да ги създадеш сам по начин, който да предизвика интереса на всички – и съученици, и партньори, и учители. Да намериш интересната платформа за игра, да “облечеш” играта в подходящата форма, да вложиш подходящи задачи, да се увериш, че си заложил правилния отговор, но и с неправилните да можеш да се подведеш – за всичко това се искат не само знания, но и умение за комуникация и сътрудничество, защото лексикалните игри се създаваха в международни, а граматичните в национални екипи. Оценката за създадените от българските ученици игри дойде от колегата от Полша: Maya, your students’ games are brilliant! I love them! …… Thanks a million!!! We’ll be playing all the games next week. It will be a fantastic activity for the end of a school year. Гръцките и италианските партньори също потвърдиха качеството на нашите игри.
Игрите наистина могат да служат и за обобщение, и за наваксване на нещо пропуснато, но и за истинско забавление, защото са в разнообразни платформи: Wordwall, Baamboozle, Google sites, educaplay, gameshow и др. Следващата учебна година може да започне с преговор тъкмо чрез тези игри. Така eTwinning продуктите се разпространяват и стават полезни за всички и не само за момента. Надяваме се, че и международното жури на eTwinning също ще оцени нашата работа и проектите ще бъдат следващите в списъка на наградените. А това е особено важно, за да покажем, че ненапразно отново бяхме удостоени със знака eTwinning училище.
Мая Кюлевчиева, eTwinning посланик